Szoftver: Minden 7-re 1 játék - Star Wars

3 csillagos Cikk értékelése: 3,31 (16 szavazatból)

(A képre kattintva ki is próbálhatod egy java emulátorban!)

Kiadás: Domark Ltd, 1987
Besorolás: point and shoot arcade szimulátor
Géptípus: ZX Spectrum 48K
Speccyalista Toplista: 200.
Eredeti ár: 9,95 GBP átszámítva akkori árfolyamon 761 Ft
(mai árszinthez viszonyítva 11 907 Ft lenne)

A Star Wars: Episode 3 friss élménye - itt a szerző rövid látogatást eszközölt a távoli Tatooine bolygóra, hogy egy Mos Eisley közelében elterülő dűnén ülve hosszasan homokot pergessen a fejére, és azt üvöltse, hogy "Miért tettétek!?" A buckalakók jelenleg fejvesztve menekülnek - szolgáltatta az apropót ahhoz, hogy ezen a héten egy réges-régi, messzi-messzi galaxisba röpítsem a nyájas olvasót. Egy olyanba, ahol még/már nem kaphattak főszerepet a Disney stúdió selejtraktárából kiszabadult szamárszerű, magasan funkcionáló autista lények. Persze akkor javában dúlt a polgárháború.

A vektor-grafika még akkor is csúcstechnológiának számított, hogyha két évvel korábban az Elite sokkal folyamatosabb, finomabb 3D-s megjelenítést produkált. De mit nekünk darabos grafika, ha egy X-Szárnyú pilótaülésébe pattanhatunk, és a Halálcsillag elleni támadóhullámot vezethetjük?! (Az ezt a játékot meghaladó, valódi X-Szárnyúval repülés élményére majd egészen 1992-ig kell várniuk a rajongóknak, egy fantasztikus játék képében a LucasArts-tól.) Az első menetben a védekező Tie Vadászokat-eket kell kiiktatnunk lézerágyúnkkal, illetve védekezni a ránk lőtt halálsugarak ellen. Mikor megfelelő közelségbe kerülünk a Halálcsillaghoz, akkor a jól ismert kanyonba vágódunk be, hogy annak végén a reaktor kipufogónyílásába lőtt torpedókkal hajtsunk végre komolyabb népirtást a Birodalmiak között.

Nagyon tetszik, hogy a játék elején kiválasztott szinttől függ, hogy a kanyonban milyen és hány akadályt kell kikerülnünk és a feladat máris túlmutat azon, mint amikor odahaza kőcséri patkányokra vadásztunk a T65-ösünkkel a Koldus kanyonban. Könnyítés, hogy X-Szárnyúnkat pajzs védi, mely kilenc találatot visel el. Kicsit illúzióromboló, hogyha sikerrel elpukkantottuk a Halálcsillagot, akkor szinte máris futhatunk neki újra a feladatnak egy frissen felhúzott Deathstar ellen! (Ezek a Birodalmi fiúk mindig kitalálnak valamit!) A Star Wars nagyon más játékélményt ad a három választható nehézségi szinten. Míg easy-n nevetségesen könnyű, hard-on igencsak nehéz. Említésre érdemes még a betöltés után felcsendülő zene, mely a 48K-s képességeit figyelembe véve szép teljesítmény.

Feladat: elpusztítani a Halálcsillagot és túlélni az egészet.

Tipp: Használd az Erőt, Luke és a játék elején lehetséges, hogy neked úgy fog feküdni az irányítás, hogy megcseréled a billentyűdefiníciókor a fel-le irányokat!

Értékelés:
Ötlet:
Grafika:
Hang:
Kezelhetőség:
Nehézség:
Időtállóság:

Visszalépés az előző oldalra