Szoftver: Minden 7-re 1 játék - Spy vs. Spy

4 csillagos Cikk értékelése: 4,90 (20 szavazatból)

(A képre kattintva ki is próbálhatod egy java emulátorban!)

Kiadás: Beyond Software, 1985
Besorolás: gyűjtögetős, kémkedős
Géptípus: ZX Spectrum 48K
Speccyalista Toplista: 12.
Eredeti ár: 9,95 GBP átszámítva akkori árfolyamon 639 Ft
(mai árszinthez viszonyítva 11 703 Ft lenne)

Egy ősi klasszikus játék, melynek a háttértörténete sem elhanyagolható.

A játék alapja egy képregény, amely 1961-től jelent meg, és egy kubai emigráns Antonio Prohias rajzolta, gyakorlatilag kint a szimbóluma volt a hidegháborúnak, míg hozzánk a vasfüggönyön innen persze el sem jutott.
Érdemes bele is nézni a képregénybe a www.spyvsspyhq.com oldalon az Images menüpont alatt.
A játék ma már inkább tűnik humorosnak, mint a képregény, de a 60-as években a politikai környezet bizony megadhatta az élét, elvégre Kuba, rakétaválság, hidegháború, Vietnam, flower power.

A játékot a Simulvision és Simulplay egyedülálló megoldásokkal reklámozták, amik valójában hangzatos kifejezések arra, hogy egyszerre látja a két játékos a képernyőt, és nincs a több játékos esetén az addig megszokott körökre osztás.

Alapsztori, hogy két kém fogságba esik egy épületben a repülőtér közelében. A feladat egyszerű, az egyik kémet irányítva kell megtalálni a kijáratot, miközben meg kell szerezni 4 tárgyat, majd lelépni a repülőgéppel, amely kifutón várakozik, persze az ellenséges kémnek is hasonlóak a tervei. Az aktatáskában kell lennie ezeknek a tárgyaknak, azaz az útlevélnek, kulcsnak, pénznek és a titkos tervnek, különben az őr csizmáját érezhetjük a hátsónkban és kezdhetjük újra a tevékenykedést.
A másik kémmel a számítógép jön-megy vagy akár irányíthatja egy játékos is.

Az egyes tárgyak a berendezési tárgyak alatt találhatók, melyeket át kell kutatni. Persze nem csak keresni tudunk, hanem csapdákat állítani különböző segédeszközökkel úgymint savval, pisztolyt cérnával, rugóval, bombával, amely kiiktatja az ellent és kéjes vigyort teremt. Az előbb említett eszközöket a kép jobb szélén találhatjuk a "trapulator"-ban. Ezek felhasználása nem egyforma, amit az alábbi táblázat vázol:

EszközHol alkalmazhatóEllenszerEllenszer rejtekhelye
Bombaajtóhoz nemvizes vödörvörös tűzszekrény a bal falon
Rugóajtóhoz nemfogófehér szerszámosláda a jobb falon
Vizes vödörcsak ajtóhozesernyőfogas
Pisztoly zsinórralcsak ajtóhozollóelsősegély doboz a hátsó falon
Időzített bombabárhovanincs-

Az időzített bomba kivételével minden csapdának van ellenszere, mint például az olló a pisztoly és zsinór kombó ellen. Ezeket mindig ugyanott találhatjuk meg, ahogy táblázat is taglalja.

Anno egymás rajzfilmszerű gyilkolása üzemszerűen ment, úgy volt, hogy semmit nem kerestem, csak csapdát tettem mindenhova. :) Sajnos egy idő után ugye mindenki felismeri a helyes stratégiát, azaz beállni a kijárathoz, becsapdázni mindent, majd ha a haverunk összeszedett mindent és jól meghal, felszedni a szajrét és lelépni.
Egy frissített verziót azért megérne, ahol az ilyen stratégiát bünteti a gép.

Pontozás az alábbiak szerint alakul:
  • +80 győzelemért a közelharcban

  • -20 közelharcban való alul maradásért

  • +30 sikeres csapda elhelyezésért

  • -80 csapda áldozatául esésért vagy megérezni az őr csizmáját

  • +60 másik játékos cuccainak megszerzéséért

  • -70 térkép megtekintéséért

  • +40 ellenszer sikeres használataért

Értékelés:
Ötlet:
Grafika:
Hang:
Kezelhetőség:
Nehézség:
Időtállóság:

Visszalépés az előző oldalra