Szoftver: Minden 7-re 1 játék - Redweed

5 csillagos Cikk értékelése: 5,00 (1 szavazatból)

(A képre kattintva ki is próbálhatod egy java emulátorban!)

Kiadás: MC Lothlorien Ltd, 1983
Besorolás: Stratégiai - háborús/taktikai
Géptípus: ZX Spectrum 48K
Speccyalista Toplista: Még nem került fel a listára.
Eredeti ár: 5,50 GBP átszámítva akkori árfolyamon 353 Ft
(mai árszinthez viszonyítva 7 923 Ft lenne)

<<< A FanZiX 2013/2 számában a(z) 49. oldalon bővebben olvashatsz erről a játékról. >>>

Állítsd meg a marslakókat, mielőtt elérik Londont. Ha bármelyik Tripod harci gép eléri a térképen a 30-as koordinátát, akkor a küldetésed meghiúsult.
Mielőtt elkezdenéd a játékot, célszerű elolvasni a leírást.
Tizenöt nehézségi szint közül választhatsz (1-15, a könnyűtől a szinte lehetetlenig).
Első lépésként még 5 aknát el kell helyezned valamelyik üres mezőn, a 7-es és 15-ös oszlopok között. Add meg a célhely koordinátáját, pl h7.
Ezután megjelenik a harctéren a vörös növény (redweed), ami egy fél-intelligens marsról származó növény.
'UNIT TO MOVE?' - Minden egység mozoghat körönként egyszer, hogy mennyit, az a táblázatban látszik, az egység típusának megfelelően változik. Mozogni csak üres mezőre lehet. Add meg a mozgatandó egység helyét és mozgasd azt a nyilak segítségével. Ha befejezted az egység mozgatását, de nem használtad fel annak az összes mozgáspontját, használd az 'e' gombot. Ha befejezted az egységeid mozgatását, akkor a kérdésre az 'fff' választ add.
'ATTACK MARTIAN AT?' - A marslakók támadását minden egység a hatókörén belül (a táblázat szerint) tudja végrehajtani. Egy egység körönként csak egyszer tüzelhet, de körönként tetszőleges számú egységeddel támadhatod őket. Ahhoz, hogy megtámadj egy idegent, meg kell adnod a koordinátáját, majd a támadott fegyverét (pa, bc, Ig, gc). Minden egység, ami képes támadni, villogni kezd. Ezután meg kell adnod a támadó egységek helyét, majd az 'fff'-t, ha már nem akarsz/tudsz több egységet támadásra utasítani és kezdődik a harc.
'ATTACK REDWEED AT?' - A vörös növényt is támadhatod, de csak lángszóró egységgel, aminek két mező a hatótávolsága. A növény támadásának befejezéséhez itt is az 'fff'-t használhatod.
'PLEASE WAIT?WON'T BE LONG'
'MARTIANS MOVE' - Ezután következik a marslakók mozgása, minden egységük felhasználhatja a mozgáspontjait.
'REDWEED APPEARS AT?' - A vörös növények növekedésnek indulnak. Minden egységed, ami mellett közvetlen kinő a növény, megzavarodik (megsérül). Ezután a marslakók megtámadhatják az egységeidet a támadási hatótávolságukon belül. A támadás az egységedre a következő hatással lehet:
  • Semmi (No effect)

  • Üzemzavar (Unit disabled): a sérült egység két körön át lesz használhatatlan.

  • Megsemmisülés (Unit destroyed)

A marslakók támadása után újra a te egységeid mozoghatnak (UNIT TO MOVE?), és így tovább körröl körre.
A marsi Tripod harci gépek több fegyvert hordoznak:
  • lövedékgyorsító (pa): nagy sebességű rakétakilövő egység

  • légnyomó löveg (bc): közepes hatótávolságú nagyenergiájú lézerlöveg

  • Lézerpisztoly (lg): rövidhatótávú, szokványos lézerfegyver

  • Gázkapszula (gc): rövidhatótávú mérgező gázspray fegyver

A fegyverek támadási, védelmi ereje és a hatótávolságuk a táblázatban megtalálható. Az idegenek normális mozgási távolsága 3-5 mezőnyi, függ a nehézségi szinttől, amin játszol. Mint ahogy a fegyverek száma is változik nehézségi szinttől függően. A játék elején mindig három marsi egységet láthatsz. Az egységeik állapota állandóan megfigyelhető a képernyőn és a játék folyamán a történéseknek megfelelően változik.

pl.: k15 pa1 bc1 lg3 gc5 mv4
k15: az egység helye, mv4: az egység mozgási távolsága körönként, a többi pedig a fegyvereiből még meglévők darabszáma.
A vörös növény egy Marson őshonos növény, ami a Föld légkörében is virágzik és nagyon gyors ütemben növekedik. Az egész játék során foltok jelennek meg ebből a növényből, ami halott hússal táplálkozik, hosszú vörös indáival megragadja áldozatát és addig nem engedi el, míg az éhen nem hal. Emiatt a vörös növény melletti négy mezőbe nem szabad semmilyen egységet irányítani, mert nem fog tudni mozogni vagy tüzelni. A marsi egységekre ellenben nem jelent veszélyt és csak a tűz pusztítja el, ezért is van a két lángszóró egységed. Ne feledd azonban, hogy ha a vörös gyommal szomszédos mezőre lépsz, akkor nem fogsz tudni védekezni ellene.
A harcmezőn vannak városok, ezekre mozoghat
bármelyik egység. Nincs hatással a támadás vagy védelem erejére, a városban található egységek inverz grafikával jelennek meg.

Feladat: A játék az 'A Világok harca' című H. G. Wells regény alapján, vagyis annak inspirációjaként született. A címadó invazív növény is a regény egyik fontos "szereplő"-je. Érdekes, hogy a regény kiadásakor (1898) a Mars-ot, mint egy Földnél régebben lakott, már lepusztított bolygót képzelik el, ahonnan a marslakóknak el kell jönniük, egy új bolygót keresve maguknak, természetesen a Földet szúrják ki célként... A körítés szinte teljes, a betöltés utáni animáció egyszerűsége ellenére vészjósló. A betöltőkép a Paras-nál látott megoldás, Basic rajz. A grafika és a látványvilág átlagos, a hangok szintén.

Értékelés:
Ötlet:
Grafika:
Hang:
Kezelhetőség:
Nehézség:
Időtállóság:

Visszalépés az előző oldalra