Szoftver: Minden 7-re 1 játék - Marsport

4 csillagos Cikk értékelése: 4,15 (13 szavazatból)

(A képre kattintva ki is próbálhatod egy java emulátorban!)

Kiadás: Gargoyle Games, 1985
Besorolás: grafikus szerepjáték
Géptípus: ZX Spectrum 48K
Speccyalista Toplista: 84.
Eredeti ár: 9,95 GBP átszámítva akkori árfolyamon 639 Ft
(mai árszinthez viszonyítva 11 703 Ft lenne)

Aki a SPV -n nevelkedett azoknak az ilyen stílusú játékok nem ismeretlenek.
Szerencsére akkoriban még ezek voltak elterjedve, nem a mai "menj és ölj meg mindenkit agyatlanul". Ha valaki a Tir-Na-Nog, Dun-Darach vagy Marsport játékot minden segítség nélkül szeretné végig játszani, az pár hónapi (évi?) hidegélelmet készítsen a hűtőbe, a logikát felejtse el, és készüljön fel mindenféle pihent agyat (vagy inkább bomlott elmét) kívánó rejtvényekre. Mind a 3 játék a Gargoyle Games kiadványa, és a kezelése, valamint a feladványok is nagyon hasonlóak.

Marsport

Új szerző, újabb helyszín: Űrbázis. Más lett a főhős, más lett a világ, de a feladványok ugyanolyan esze mentek, mint az első két részben. Itt a Septek akadályoznak bennünket, valamint a Sept főnökök akadályozzák a mászkálást. Első fázisban egy olyan fegyvert kell szereznünk, amivel a Sept főnököket is el tudjuk intézni, hogy szabadon tudjunk mozogni a bázis 10 szintjén. Minden szinten 9 szektor lehetséges (de nem mindenhol van 9), és a szintek között liftekkel lehet mozogni. A szokásos "segítségeket" kapjuk, ami azt jelenti, hogy ha odavittük a megfelelő tárgyat, akkor már logikus (is) lehet. De addig... Itt már annyival bonyolultabb a helyzet, hogy nem elég az 50 tárgy, már kombinálni is kell őket a gyárakban. Itt is többfélére használhatjuk a tárgyakat: Kulcs, védelem, vagy csere tárgy. Szóval elkezdjük a szuperfegyver keresését, amit csekély 4-5 óra munkával (leírásból) már meg is találunk. Ha ez megvan, akkor már az egész bázisban mászkálhatunk, és gyártanunk kell egy "kijáratot" (ENTRY). Ha megvan, akkor már csak értelmezni kell, és már sikerült is a szökés.

A 3 játék az Arcade/Adventure vonalat képviseli, bár a Dun Darachban elég kevés (semmi) az ügyességi rész. A logika (utólag) nagyon zseniális, de ha valaki egyedül szeretné végig játszani a játékokat, akkor egy idő után próbálkozással fog haladni. Főleg képi asszociáció, és nagyon mély angol nyelvtudás kell a megfejtésekhez. Sokszor az adott tárgy sokadik jelentése a megfejtés, amit perfekt angol nélkül nem is ismerünk. A mai játékokból pont ebben a játékokban meglévő ötlet hiányzik. Természetesen 48k-ból nem lehet grafikai csodákat kihozni, főleg ha a játék is ilyen bonyolult. Ennek ellenére nem gépelni kell, hanem mi irányítjuk a hősöket. És ha sikerül rájönni egy-egy feladat megoldására az nagy élmény. A 3 játékban kb. 100 rejtvény/feladat van. Tulajdonképp e játékok folytatása a Heavy on The Magick!, ami az előző ajánlat volt.

Értékelés:
Ötlet:
Grafika:
Hang:
Kezelhetőség:
Nehézség:
Időtállóság:

Visszalépés az előző oldalra