Szoftver: Minden 7-re 1 játék - Kentilla

5 csillagos Cikk értékelése: 5,00 (1 szavazatból)


Kiadás: Micromega, 1984
Besorolás: Kaland
Géptípus: ZX Spectrum 48K
Speccyalista Toplista: Még nem került fel a listára.
Eredeti ár: 6,95 GBP átszámítva akkori árfolyamon 443 Ft
(mai árszinthez viszonyítva 9 495 Ft lenne)

<<< A FanZiX 2013/2 számában a(z) 87. oldalon bővebben olvashatsz erről a játékról. >>>

Grakonak nagy tervei voltak Caralandban: tökéletes helyszíne lehetne a gyűlölködésnek, a kínzásoknak, sétáló halottaknak és az örök sötétségnek. Az ország lakosságának azonban más elképzelései voltak. Ahogy megépítette kastélyát Caraland központi síkságán, Grakonak egyre nőtt a hatalma, az egykor termékeny síkságok úgy váltak felperzselt poros pusztákká. De uralmát képtelen volt fenntartani démoni befolyásával, végül legyőzte a nagy harcos, Ashka, Grako pedig szégyenteljesen tért vissza Abyss kínzó tüzeihez. A világ örvendezett, de más baljós tervek születtek meg. Velnor - a régen legyőzött gonosz varázsló (lásd Velnor's Lair a Quicksilva-tól) - bosszút tervezett. Rejtve, az Elk-hegy alatti labirintusokban megtalálta Grako gonosz könyveit. Az örök élet és a korlátlan hatalom minden gyűlölt dolog felett ezzel a kezébe került. Velnor igazi démonná válhat a Földön. De ő a Föld szülötte, nem az Abyss-é. Ám halandó embernek ez elérhetetlen, ez mind része volt Grako tervének. A varázslatok hibásak voltak, Velnor metamorfózisa közben ereje gyengült. Tylon, egy varázsló, Velnor ellensége, átvágva magát Velnor fortélyos csapdáin, valamint hűséges és ádáz őrein, eljutott az Elk-hegy központi kamrájába, ahol hatalmas csatában egy varázslattal elpusztította Velnort, akinek lelke eltűnt a semmibe, Abyss lángjai közé. Ekkor egy néhány másodpercre folyosó nyílt a Föld és Abyss között, amin Grako átszáguldott és ott találta magát a gyűlölt Caraland szabad síkságán. És ezúttal Grako ereje még nagyobb lehet, már nincs riválisa és markában van Velnor hatalmának forrása: Algrath holdköve. Itt kezdődik Caraland mítoszainak, legendáinak második meséje.

Térkép: Ezen a linken egy térkép található a játékhoz.

Értékelés:

Én nem feledem, a kard neve Kentilla, de még nem sikerült a végére érnem és nem is tudom, hogy ez miben segít. Letöltöttem az rzx-et, tehát a végigjátszást a www.rzxarchive.co.uk-ról, de még nem néztem meg, szeretnék rájönni a titokra. A körítéssel nincs semmi baj, szép a borító és a betöltőkép is, de baromi sablonos ez a "gonosz varázsló világuralomra tör" sztori. Nem sok kalandjátékkal játszottam eddig, ezért a véleményemet, értékelésem végére tehetnék egy hatalmas kérdőjelet.

Ötlet:
Grafika:
Hang:
Kezelhetőség:
Nehézség:
Időtállóság:

Visszalépés az előző oldalra