Szoftver: Minden 7-re 1 játék - Alien Destroyer

5 csillagos Cikk értékelése: 5,00 (7 szavazatból)

(A képre kattintva ki is próbálhatod egy java emulátorban!)

Kiadás: Sinclair Research Ltd, 1984
Besorolás: Arcade - Galaxian-klón
Géptípus: ZX Spectrum 48K
Speccyalista Toplista: Még nem került fel a listára.
Eredeti ár: ingyenes
(mai árszinthez viszonyítva 0 Ft lenne)

<<< A FanZiX 2013/1 számában a(z) 100. oldalon bővebben olvashatsz erről a játékról. >>>

Az Alien Destroyer 1984 júniusában jelent meg a Kuma Computers kiadásában, sajnos ez a verzió pillanatnyilag nem elérhető, borítóból is csak az Amstrad/Sinclair-féle újrakiadásé fellelhető. A Kuma játékainak, programjainak jó része hasonlóan ritka, a WOS-on 10 kiadott kazettájukból csak 5 érhető el. Ezek egyike az Alien Destroyer, aminek az adatlapján néhány dolog hibásan szerepel. Az egyértelmű, hogy ez a játék nem hozza már az átlagos 1984-es szintet sem, de akkor miért került be egy kedvcsináló válogatásba három évvel később? Passz...

Feladat: Te vagy az utolsó ember Roolfhtenin fellegvárában, feladatod, hogy a lehető legtovább feltartóztasd a gonosz Crabok sereget. Három lézeres bázis áll a rendelkezésedre, melyekkel lőni tudod a támadó hordákat. Minél több idő telik el, annál gyorsabbak lesznek ellenségeid és annál gyakrabban támad meg zuhanóbombázással egy-egy alakzatból kiváló idegen űrhajó. Az ellenség erői végtelennek tűnnek, így hosszú harcra rendezkedj be!

Tipp: A bal alsó sarokban (általam először programhibának vélt) lila objektumok jelzik, hogy hány szintet éltél túl.

Értékelés:

Egyéniség és ötlet nélküli csupasz Galaxian-klón. Átlagos kazettaborító, hiányzó betöltőkép és egy igénytelen és színeiben ritka ízléstelen vezérlésválasztó menü után a játékról mindent eláruló és az eddigiek után váratlanul ötletes mozgókép fogad. Az ötletesség ezek után a csillagfényes égboltra és a bázis felrobbanásakor látható effektre korlátozódik. A sztori a megszokott klisé. A figurák és a hangok hozzák az átlagos szintet. A mozgás nagyon primitív és darabos, az ellenség még villog is minden egyes mellesleg túl nagy és túl gyors helyzetváltoztatásnál.

A saját eszköz vezérlése viszont elég csiga. A jól kiosztott billentyűk helyett használható Kempston Joystick is. A játékban előrehaladva minimálisan nő a feladat nehézsége, pontosabban csökken a könnyűsége, általában elég megállni egy helyen és lőni, amíg van ellenség. Azért a tizenvalahányadik szintre eljutva már bele kéne törjön a játékos lézerpisztolya a feladatba, ehelyett inkább a türelem fogyása, az egysíkú, ötlettelen játékmenet okozta frusztráció okoz csak nehézséget. Néha előforduló hiba, hogy találathang és látható találat ellenére nem pusztul az ellenség. Ha sokkal pörgősebb lenne, akkor sem lenne alkalmas egymás elleni versenyzésre, de ebben a tempóban és nehézséggel egy ilyen verseny csak egykedvű lövöldözést és az ellenfelek részéről ásítozást eredményezne. Ez a színvonal 1984-ben nevetséges és értékelhetetlen, az 1982-es év amatőr játékainak színvonala.

Ötlet:
Grafika:
Hang:
Kezelhetőség:
Nehézség:
Időtállóság:

Visszalépés az előző oldalra