Szoftver: Minden 7-re 1 játék - Guplman

5 csillagos Cikk értékelése: 5,00 (1 szavazatból)

(A képre kattintva ki is próbálhatod egy java emulátorban!)

Kiadás: Micromega, 1983
Besorolás: Arcade - Pac-man-klón
Géptípus: ZX Spectrum 16K
Speccyalista Toplista: 283.
Eredeti ár: 4,95 GBP átszámítva akkori árfolyamon 318 Ft
(mai árszinthez viszonyítva 7 130 Ft lenne)

<<< A FanZiX 2013/2 számában a(z) 64. oldalon bővebben olvashatsz erről a játékról. >>>

Üdvözöllek a Gulpman-ben. A cél, hogy irányítsd a figurád körben a labirintusban, és edd meg az összes ételt, amiért pontot kapsz (10 pont/étel). De kerüld el a négy zsémbes üldöződet, akik csak akkor mosolyognak, mikor elkapnak és elveszítesz egy életet. Van egy lézered, ami, ha bekapcsolod, küld egy sugarat minden üldöződ felé, de csak a következő sarokig. Ha megetted az összes ételt, akkor bónusz lézert kapsz és még több ételt, amit megehetsz. De minden 1000 pontod után az üldözőid kicsit gyorsulnak - hogy izgalmasabb legyen.

A játék véget ér, mikor az életeid száma=0 vagy megnyomod az X (kilépés) gombot. A menü számos szolgáltatást nyújt:
M - kiválaszthatsz egyet a 15 labirintusból
T - megadhatod az átlagos játék sebességet
G - megadhatod az ellenfelek minőségét, tehát a kezdeti relatív sebességüket
R - lenullázhatod a legjobb eredményt
I - megnézheted ezt az instrukciót
D - demó, pihenj és figyeld, hogy játszom én, addig amíg meg nem szakítod
P - játék elindítása

Nem klasszikus Pac-Man-játék, de a labirintus, a négy ellenfél, a pálya minden pontjának kényszerű bejárása mégis Pac-Man-klónná teszi. Emberkéddel meg kell enni az összes gyümölcsöt, amiben a négy rosszkedvű üldöződ akadályozna meg, az ő kiindulási pozíciójuk mindig a játéktér négy sarka.

Térkép: Ezen a linken egy térkép található a játékhoz.

Értékelés:

Azelőtt írtam a játékot, mielőtt hallottam vagy láttam volna a Pacmant. Tény, hogy először, akkor hallottam a Pacman-ről, mikor valaki azt mondta: "Nézd, ez Pacman. Ez akkor volt, mikor látták a Gulpman bemutatóját egy ZX Fair-en. Ez is csak azt mutatja, milyen védett életet éltem. Érdekes, hogy hallottam, valaki megjegyezte, hogy a "szellemek" (nem az én elnevezésem) is követnek. Ez igaz, és én elégedett is voltam az algoritmussal" mesélte a szerző 2010-ben. No comment...

Ötlet:
Grafika:
Hang:
Kezelhetőség:
Nehézség:
Időtállóság:

Visszalépés az előző oldalra