Szoftver: Minden 7-re 1 játék - Eskimo Eddie

4 csillagos Cikk értékelése: 4,24 (17 szavazatból)

(A képre kattintva ki is próbálhatod egy java emulátorban!)

Kiadás: Ocean Software Ltd, 1984
Besorolás: Pengo klón
Géptípus: ZX Spectrum 48K
Speccyalista Toplista: 242.
Eredeti ár: 5,90 GBP átszámítva akkori árfolyamon 376 Ft
(mai árszinthez viszonyítva 8 060 Ft lenne)

Erre a hétre egy régi klasszikust szemeltem ki, amire mindenképp meg kell emlékeznünk. Egy korai darabról van szó, mégis egy igényesen elkészített programként gondolok rá. Mint szinte minden Spectrum programnál, a loading screen alapján itt is jóval többre számít az ember, de azért nem fogunk nagyot csalódni.

Valójában egy két képernyős 'Pengo' utánzat. Pengo nem más, mint egy 1982-ben SEGA-ra fejlesztett játék, melyben egy vörös pingvin a "jégkockákból" álló labirintusban próbál a túlélésre játszani.

Esetünkben sem lesz ez másként, már amennyiben sikerül átjutni az első "beléptető" pályán, ami tulajdonképpen egy antarktiszi frogger. Ezen Eszkimo Edy bőrébe bújva kell Percy pingvint háromszor megmenteni a fagyhaláltól jegesmedvék és mozgó jégtáblák között lavírozva. Dörmögiék átvonulnak a képernyőn, a felső jegesmaci komótosan cammog, a másik azonban már egy kicsit fittebb. Mentőakciónkat még három ide-oda csúszkáló jégtábla is nehezíti, melyek egyforma sebességgel mozognak.

Ezután következhet a tradicionális "Pengo" pálya, ahol már Percy barátunkkal kell egy jéglabirintusban kószálni, ahol is elvadult hógolyhók martalékává vállhat. Természetesen nem kell ezt tétlenül néznünk, tologathajuk a jégtömböket, persze lehetőleg úgy, hogy összelapítsa ezen gonosz hógolyhókat, akik olthatatlan vágyat éreznek a pingvin evésre. Persze, hogy ne legyen olyan egyszerű mindegyiket kétszer kell széjjel lapítani. Az következő pályákon egyre jobban megokosodnak őkelmék, így a dolgunk is egyre nehezebbé válik.

A játék alapvetően nem egy nagy durranás, de igényesen kivitelezett, szépen mozognak a jegesmacik, jól irányíthatók a szereplők. Kicsit talán lehetett volna színesebb itt-ott, de végül is az Antarktiszon vagyunk, viszont a Frogger pályán igazán meglovagoltam volna egy jegesmacit. :)

Feladat: Túlélni! :)

Tipp: Feljutni a széleken egyszerűbb... Első pálya kihagyása: 24686,24: 24687,76

Értékelés:
Ötlet:
Grafika:
Hang:
Kezelhetőség:
Nehézség:
Időtállóság:

Visszalépés az előző oldalra