Szoftver: Minden 7-re 1 játék - Embassy Assault

4 csillagos Cikk értékelése: 4,92 (12 szavazatból)

(A képre kattintva ki is próbálhatod egy java emulátorban!)

Kiadás: Sinclair Research Ltd, 1983
Besorolás: 3D labirintus
Géptípus: ZX Spectrum 16K
Speccyalista Toplista: Még nem került fel a listára.
Eredeti ár: 4,95 GBP átszámítva akkori árfolyamon 318 Ft
(mai árszinthez viszonyítva 7 130 Ft lenne)

<<< A FanZiX 2013/1 számában a(z) 18. oldalon bővebben olvashatsz erről a játékról. >>>

A Sinclair Research nevéhez méltatlan, játéknak nevezett veszélyes hulladék. Miért kellett ezt a félkésznek sem nevezhető valamit kiadni? Bevallom, nem ismertem, csak most találtam rá a cég munkáinak feltérképezése közben, de nem kell arra gondolnom, hogy valamit kihagytam az elmúlt harminc évben. Annak idején az angol szülők ezzel ijesztgették a rossz gyerekeiket: "Ha rossz leszel, bezárlak a követségre és csak fél percenkét léphetsz egyet!". A Popular Computing Weekly hetilap egy '83 őszi számában ez a borzadály 5/10-es értékelést kapott, ugyanakkor az egyik, ha nem a legjobb Spectrumra megjelent Space Invaders-klón, az Artic Invaders-e csak 4/10-et. Lehet, hogy mégis van csavar a történetben? A folyosókon biztos nincs, ott nem találtam...

És hagyd el a játékot is minél gyorsabban, ezt már csak én teszem hozzá. Játék előtt adhatod meg a kívánt nehézségi szintet (1 - legkönnyebb, 9 - legnehezebb, de inkább rövidebb és hosszabb szenvedés). A program ekkor nekiáll kiszámolni mindent, ami a játékhoz szükséges, ez elég időigényes folyamat, ha a kilences szintet választod, akkor 180 másodpercig kell dekkolnod és várni a rendkívül bonyolult számítások elvégzésére. Ha már elindultál és nehezedre esik a tájékozódás, akkor a falakon lévő foltot keresve eljutsz a térképekhez. Mert, mint már tudod: a kódszoba helye baromira titkos. Ennek ellenére a követségen ki vannak helyezve az aktuális szint térképei a falakra, akár több is szintenként, ahol a rendkívül titkos kódszoba helye is fel van tüntetve, micsoda mázli! A térképek mindig normál helyzetben állnak: fent van észak...stb. A képernyő alján pedig a saját helyzetedet láthatod, hogy melyik szinten vagy és milyen égtáj felé nézel (W - nyugat, N - észak, E - kelet, S - dél). A követség berendezése stílusos, a minimalista stílust követi, semmi felesleges dolog nincs a folyosókon, például tárgyak, emberek, azon belül őrök, katonák, csótányok, de még poloskák sem. És ez még semmi: ajtók sincsenek!

Feladat: "Országod legjobb ügynökeként azt a feladatot kapod, hogy egy borzasztó fontos kódot szerezz meg egy külföldi nagykövetségről. A nagykövetség alaprajza és a kódszoba helye ismeretlen. Annyit tudsz, hogy az épület maximum négyszintes és maximum 35m széles és ugyanilyen hosszú. Ez azért lényeges, mert a játékban megtett egy lépés a valóságban 5m előrehaladást jelent, magyarul legnagyobb alapterület esetén 7x7 lépésnyi egy szintje az épületnek. Keresd meg a kódot és hagyd el az épületet, minél gyorsabban."

Értékelés:

Sejtelmes kazettaborító, gyakorlatilag nincs betöltőképernyő, izgalmasnak tűnő, de silány feladat. Grafika nincs, ha a béna, mindig felfelé tartó lépcsőt és a térképet nem veszem annak. Igénytelen megvalósítás, sivár, kihalt környezet. A játék csendes, kísérteties csendes, még a cipőd kopogását sem hallod. A játékmenet annyira lassú, hogy a kurzorgombok műanyagjának molekuláit megszámolhatod és számításaid még le is ellenőrizheted két lépés között. A nehézségről: mi a nehézségnek kellett ezt a játékot megírni? Semmi nehezítő tényező nincs a vezérlésen és a rajzolási lassúságon kívül, legalább lenne a folyosókon valami csapda vagy megszólalna a riasztó. Ez bizony egy nagy nulla, játékélmény nincs, idegesítő és csigalassú, szellemi vákuum.

Ötlet:
Grafika:
Hang:
Kezelhetőség:
Nehézség:
Időtállóság:

Visszalépés az előző oldalra