Szoftver: Minden 7-re 1 játék - King of Pong

5 csillagos Cikk értékelése: 5,00 (6 szavazatból)

(A képre kattintva ki is próbálhatod egy java emulátorban!)

Kiadás: Kantxo Design / Team Siglo XXI, 2010
Besorolás: pong
Géptípus: ZX Spectrum 48K
Speccyalista Toplista: Még nem került fel a listára.
Eredeti ár: ingyenes
(mai árszinthez viszonyítva 0 Ft lenne)

A Kantxo Design név ismerős lehet a 80-as évek végi Topo Soft játékokból (számszerint nyolcból), érdekes, hogy azóta nem csinált(ak) semmit, még a kódért, grafikáért és ötletért "felelős" Ricardo Cancho Niemietz-et is utoljára 1990-ben megjelent játékoknál említi a World Of Spectrum. Ha már húsz évet vártak a visszatéréssel, választottak egy majdnem negyven éves játékot feldolgozásra: a PONG-ot (az Atari első, ráadásul kereskedelmileg is nagyon sikeres játékgépe volt).

A játékot két játékos játszhatja, mindketten kiválaszthatják, hogy melyik elemmel azonosulnának legszívesebben: villám, lángok, elektrosokk, acél, félelem, karmok, mérgek. Ha ez megvan, indulhat a játék, sajnos Joystickkal nem megy csak billentyűzettel (QAX és PLM kombinációkkal). A tűzgomb logikus módon tüzelésre szolgál. A játékmező a felülnézetből látható továbbfejlesztett ping-pong asztal, alatta láthatjuk nagy számmal a pontszámot valamint egy zöld-sárga-piros csíkos egészségügyi állapotjelzőt. Mikor még egészségesek vagyunk (van zöld csíkunk is), van energiánk lőni (lövedékünk a játék előtt választott elemnek megfelelő). Ha eltaláljuk ellenfelünket, logikus módon neki romlani fog az egészsége, ha addigra elég gyenge volt, akkor fel is robban. Az idő előrehaladtával megindul a fokozatos gyógyulási folyamat, így érdemes figyelni az állapotjelzőt, mert gyorsan kihasználhatjuk a tüzelési lehetőséget. Minden játszma 10 megszerzett pontig és minden mérkőzés két megnyert játszmáig tart. Menet közben megjelennek különböző tárgyak a játéktéren, ezeket felvéve különböző dolgok történnek:
  • fal: ezt nem felvesszük, erről visszapattanunk
  • +1 / -1: kapunk, illetve veszítünk egy pontot
  • álarcok: a két játékos pontot cserél
  • áthúzott nulla: mindkét játékos pontszáma nulla lesz
  • teknős / villám: lelassulnak / felgyorsulnak az ütők
  • manó: kicsik lesznek az ütők
  • lámpa: világos lesz (minden fehér vagy sárga)
  • szem: vibráló, nagyon zavaró pálya
  • pajzs: rövid ideig teljes védelem
  • mágnes: néhány ütésig mágneses ütő (vonzza a labdát)
  • borosüveg: részeges mozgása lesz a labdának
  • gyógyszertár-jel: az ellenfél pontjait lenullázza
  • felkiáltójel: felgyorsul a labda
  • szellem: láthatatlan lesz a labda
  • nyíl: az ütők mozgása fordított lesz (ha lefele vinnénk, akkor felfelé nyomjuk?)
Érdekesség:

Emulátoron játszva néha elveszik a labda a háttérben (általában fekete háttérnél felveszi a fekete színt), ugyanez Spectrumon nem észlelhető.


Értékelés:

Pozitívumok:

  • Szép asztalhátterek
  • Eltalált hangeffektek
  • Szép kazettaborító
  • Jó ötletek az alapjáték kiegészítésére
  • Két játékosnak jó kikapcsolódást nyújt
Negatívumok:
  • Tüzeléskor akadozás
  • A labda aktuális háttere "villog"
  • Nem állítható át az alapértelmezett vezérlésKár, hogy nem lehet gép ellen játszani

Ötlet:
Grafika:
Hang:
Kezelhetőség:
Nehézség:
Időtállóság:

Visszalépés az előző oldalra