Szoftver: Minden 7-re 1 játék - Bumpy

4 csillagos Cikk értékelése: 4,33 (24 szavazatból)

(A képre kattintva ki is próbálhatod egy java emulátorban!)

Kiadás: Loriciels, 1989
Besorolás: ügyességi-logikai
Géptípus: ZX Spectrum 48K
Speccyalista Toplista: 158.
Eredeti ár: ingyenes
(mai árszinthez viszonyítva 0 Ft lenne)

Ezzel a játékkal én anno először XT-n játszottam, pontosabban a Bumpys Arcade Fantasy nevű résszel. Mint később kiderült számomra, ez már a játék folytatása volt, eredetileg Amstard CPC-re jelent meg. Megjelent a folytatása is, valószínüleg a PC-s kiadással egyidőben.

A játék alapötlete picit hasonlít a Cézár a Cicá-ra: cica az éléskamrában, csak most nem az egerektől védjük meg az ételeket, hanem pont mi faljuk fel az összeset, addig nem is mehetünk a következő pályára, amíg mindent el nem pusztítottunk. Közben ugrálni kell a "polcok" között, az útközbeni akadályokot pedig különböző tárgyak segítségével győzhetjük le, mint pl. vízcsepp a tűz ellen, kalapács a téglafal ellen stb. Szegény cicánk már a játék elején is annyira kövér, hogy leginkább egy golyóra hasonlít. :-) Valószínüleg éppen ennek köszönhető, hogy megpróbál egészségesen táplálkozni, így a banán, cseresznye, és egyéb gyümölcsök is a kedvencei közé tartoznak.

Pályaelemek változatosak, van olyan ami minden érintésre fogy, végül eltűnik, van olyan amiről lepattanunk, van ami azonnali halál okoz. Összesen 100 pályán kell végig küzdeni magunkat. Billentyűzet esetén az irányítás a jól bevált QAOP-SPACE, illetve minden irányítási mód esetén él az S gomb, amivel újra kezdhetjük az aktuális pályát, ha reménytelen helyzetbe jutottunk, természetesen egy élet elvesztése árán. Éppen ezért sokszor jól meg kell fontolni merre is indulunk, mert ha rossz sorrendben használjuk fel a tárgyakat, akkor zsákutcába kerülhetünk.

Megjegyzem CPC-re megjelent a játéknak egy olyan kiadása is, ami teljesen szakít a cicás sztorival, de az átrajzolt grafikától eltekintve mindenben megegyezik az eredeti játékkal.

Ami viszont nagyon érdekes, hogy úgy tűnik ez a játék hivatalosan nem is jelent meg Spectrumra, hanem csak egy spanyol Spectrum rajongó átirata, ami aztán a Your Sinclair magazin kazettás mellékletén látott napvilágot.
Ezt valószínűsíti az is, hogy a programban turkálva kiderül, rengeteg rész bitről-bitre azonos a CPC verzióval. A Spectrumos verzió az attribútum mód kötöttségeit azzal kompenzálja, hogy összességében színesebb, mint a 4 szín módú eredeti, így egész jónak mondható.
Sajnos a hangokról ugyanez nem mondható el. :-( Pedig a CPC is AY chipet használ, így 128-as gépre egy az egyben át lehetett volna hozni a hangokat, de számos más játék is mutatja, hogy a 48K-s gépen is sokkal jobb hangeffekteket lehetett volna megvalósítani. A játékba bemelegedve viszont erről pillanatok alatt megfeledkezik az ember és csak arra koncentrál nehogy elrontsa a következő ugrást!

Feladat: Mindent felfalni. :)

Értékelés:
Ötlet:
Grafika:
Hang:
Kezelhetőség:
Nehézség:
Időtállóság:

Visszalépés az előző oldalra