Szoftver: Minden 7-re 1 játék - Three Weeks in Paradise

4 csillagos Cikk értékelése: 4,38 (24 szavazatból)

(A képre kattintva ki is próbálhatod egy java emulátorban!)

Kiadás: Mikro-Gen, 1985
Besorolás: mászkálós-kaland
Géptípus: ZX Spectrum 48/128K
Speccyalista Toplista: 47.
Eredeti ár: 9,95 GBP átszámítva akkori árfolyamon 639 Ft
(mai árszinthez viszonyítva 11 703 Ft lenne)

A játék az utolsó és egyben legszebben kivitelezett darabja az öt részes Wally Week sorozatnak. A címe egy szófordulat, nem három hét, hanem a három Week a paradicsomban, azaz Wally Week és családja áll a sztori középpontjában.

Az alaptörténet a következő: Wally, Wilma és fiuk Herbert szabadságukat töltik egy varázslatos szigeten. Ez a csodás nyaralás azonban rémálomba fordul, mikor a helyi kannibál törzs elrabolja Wally családját. Wilmát a helyi törzsfőnök fellógatta egy fára, Herbert pedig a fő fogás lesz vacsorára, ha Wally nem lép időben.

Feladatunk, hogy Wallyval kiszabadítsuk szeretteinket, és elmeneküljünk a szigetről. A játék logikája az előző részekhez hasonló, a megfelelő tárgyat a megfelelő helyen használva juthatunk előre a történetben. Előrehaladásunkat Herbert és Wilma csontváza szimbolizálja a jobb alsó sarokban. Ha valamelyiküket sikerül kiszabadítani, hús vér emberré változik. Az idő nem szorít minket, de ha nem csinálunk semmit, a csontvázak idegesen mozgolódnak. A fejtörőkön kívül az egyetlen nehézséget az elvétve előforduló állatkákkal történő összeütközés jelenti. Minden egyes találkozás egy életünkbe kerül. Egy kis akció ebből a részből sem maradhatott ki, Wally a kútba zuhanás után a buborékokat kerülgetve tud csak a felszínre jönni.

A játék grafikája gyönyörű, színgazdag és mókás, ugyanakkor a hanghatások és a háttérzene hagy némi kívánnivalót maga után. A játszhatóság szuper, de mint az az ilyen játékokra jellemző, ha az összes fejtörőt megoldottuk, pár évig biztosan nem vesszük elő újra. A Crash magazin magas pontszámot adott, 93%-ra értékelte a játékot.

Érdekesség, hogy a 128K-s verzió némileg eltér a 48K-stól. Hat új képernyő és három új tárgy szerepel a játékban. A betöltés utáni zenét átírták AY chipre, de a játék alatt hallható zene maradt. A bejelentkező képernyőkön alig észrevehető módon lecserélték a karaktereket.

Az új pályák a tenger alatt vannak. Eddig ha balra mentünk ki, akkor visszajutottunk a kunyhóhoz. Most viszont az új pályákra jutunk, a kunyhóhoz jobbra kell menni. A 48k-s verzióban ott egy szikla állta az utunkat.

A három új tárgy: Plasma Umbrella (plazmaernyő), Fly Paper (légypapír), Pliers (csípőfogó). Gyakorlatilag mindhárom tárgy, és a 6db új screen is arról szól, hogy a balta máshová került és egy kis kerülővel kell megszerezni. A tárgyak közül a légypapír kapásból nálunk van a játék kezdetén, a plazmaernyő a balta helyén van, míg a csípőfogó a Herbert üstjétől balra álló oroszlán mellett található. A csípőfogó nyitja az ajtót a Keep Out pályán, a légypapír segítségével átjuthatunk a legyek között, végül a plazmaernyő segít, hogy a halálos plazmasugár mögött megszerezhessük a baltát. Ezek után a leírás szerint folytathatjuk a játékot.

Térkép: Ezen a linken egy térkép található a játékhoz.

Tipp: A játékról teljes leírás jelent meg a Sinclair Spectrum Játék és Program 3. részében.
A WorldOfSpectrum oldaláról letölthető 128K-s térkép hibás (összekeverték a 48K-s verzióval), ezért készítettem egy újat. Itt letölthetitek a 48K és a 128K térképet is.

Értékelés:
Ötlet:
Grafika:
Hang:
Kezelhetőség:
Nehézség:
Időtállóság:

Remake: Egy nagyon szépen kivitelezett változat letölthető a www.specng.org címről. A készítők a 48K-s verziót másolták le, így a 128K-s eltérések nem találhatók benne.

Visszalépés az előző oldalra